Volkswagen Golf R - 310KM rakieta

Źródło: Volkswagen.pl
Na wstępie kilka zdań na temat słynnego Volkswagena Golf'a. Pierwszy Volkswagen Golf VII został zaprezentowany 4 września 2012 roku w Narodowej Galerii w Berlinie. Oficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce miesiąc później podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. W porównaniu do szóstej generacji modelu auto jest bardziej przestronne z większą kabiną i przestronnym bagażnikiem. Auto oferuje także więcej systemów bezpieczeństwa: m.in. system multikolizyjny, który automatycznie wyhamowuje pojazd w celu uniknięcia kolizji, system adaptacyjnego tempomatu, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz system automatycznego parkowania i rozpoznawania znaków drogowych.


Volkswagen Golf R

W sierpniu 2013 roku Volkswagen zaprezentował najmocniejszą odmianę auta - Golfa R. Samochód otrzymał przeprojektowany silnik 2.0 TSI - zmieniono m.in. tłoki, głowicę i kolektory. Zmiany pozwoliły na osiągnięcie mocy 310 KM i maksymalnego momentu obrotowego 400 Nm. Moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sprzęgła Haldex piątej generacji. Nowy Volkswagen Golf R kosztuje 167 890 zł. Co ważne, od teraz dostępny jest tylko z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG. Porównywalny Golf R przed faceliftingiem był tańszy o 8500 złotych. Wersja z ręczną skrzynią była jeszcze tańsza - wyjściowo 153 190 zł. 10 KM i 20 Nm - o tyle nowy Golf R jest mocniejszy od topowego Golfa sprzed faceliftingu. Oznacza to, że pod maską tak jak wspomniałem wcześniej pracuje dwulitrowa benzyna TSI o mocy 310 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd to oczywiście 4x4, w Volkswagenie zwany 4Motion. Volkswagen Golf R swoją pierwsza setkę uzyskuje już w 4,6 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest niestety ograniczona elektronicznie do 250km/h. Aby skorzystać z pełnego potencjału jaki oferuje wersja Volkswagena R i cieszyć się z wciskającego w fotel przyspieszenia należy użyć wbudowanej kontroli startu. Żeby ją aktywować należy przestawić samochód w tryb Race, odłączyć elektronicznych aniołów stróżów (ESP i ASR), lewą nogą wcisnąć pedał hamulca, prawą nogą wcisnąć pedał gazu, poczekać na ustabilizowanie się wskazówki obrotomierza na poziomie ok. 3000 obr./min. i puścić hamulec. Po takich czynnościach samochód nabiera prędkości niczym wystrzelony z katapulty, zmiana z pierwszego na drugi bieg odbywa się z wyraźnym szarpnięciem, a całemu spektaklowi towarzyszy rasowy dźwięk. Reszta zmian to lekko odświeżony wygląd. We wnętrzu najnowsza wersja systemu multimedialnego z nowym, aż 9,2 calowym ekranem dotykowym. Klasyczne zegary mogą zostać zastąpione wirtualnym kokpitem, a lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy została wzbogacona o kilka nowych, ważnych pozycji. Golf R został obniżony i utwardzony. W połączeniu z oponami o profilu 235/35 R19 wygląda na prawdę rasowo!

Dane techniczne Golfa R


SILNIK - R4 Turbo
Rozrząd - DOHC 16V
Paliwo - Benzyna
Pojemność - 1984 cm3
Moc maksymalna - 228 kW/ 310 KM przy 5500 obr./min.
Maks mom. obrotowy - 380 Nm przy 1800-5500 obr./min.
Prędkość maksymalna - 250 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h - 4,6 s
Skrzynia biegów - Dwusprzęgowa DSG 7-stopniowa
Napęd - na cztery koła (4MOTION)
Zbiornik paliwa - 50 l
Katalogowe zużycie paliwa (miasto/ trasa/ średnie) - 8,7 l/ 6 l/ 7 l
Emisja CO2 - 160 g/km
Długość - 4276 mm
Szerokość - 1799 mm
Wysokość - 1436 mm
Rozstaw osi - 2630 mm
Masa własna/ dopuszczalna całkowita - 1495 kg/ 1980 kg
Hamulce przód - Tarczowe, wentylowane 340 x 30 mm
Hamulce tył - Tarczowe, wentylowane 310 x 22 mm
Zawieszenie przód - Kolumny McPherson
Opony - 235/35 R19
Pojemność bagażnika - 343 l





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5