Opel Grandland X - czyli nowy Francusko-niemiecki SUV


Opel Automobile
GmbH to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją pojazdów osobowych i dostawczych. Zostało założone w 1863 roku. Od 2017 roku właścicielem przedsiębiorstwa jest francuski koncern Groupe PSA.Oficjalna prezentacja modelu Grandland X odbyła się w salonie we Frankfurcie we wrześniu 2017 roku. Polska premiera Opla Grandland X odbyła się 19 lipca 2017 roku. Opel Grandland X to trzeci po zmodernizowanej Mokce X i Crosslandzie X model, który utworzył nową gamę crossoverów niemieckiego producenta. Rola samochodu w gamie jest rewolucyjna, gdyż poza kompaktowym SUV-em Antarą Opel Grandland X zastąpi także minivana Zafira, który przez 20 lat rynkowego stażu oferowany był w trzech generacjach. Z racji spadku popularności minivanów producent zdecydował o wycofaniu się z produkowania samochodów w tym segmencie.

https://jazdaferrari.pl/


Opel Grandland X - nowy SUV

Od debiutu Grandlanda X Opel oferował wyłącznie silnik trzycylindrowy z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 130 KM oraz silnik czterocylindrowy 1.6 CDTI 120 KM. Opel poszedł w dobrym kierunku i poszerzył swoją gamę silnikową o mocniejszego turbodiesla. Silnik 2.0 CDTI generuje 177 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego (przy 2000 obr./min). Współpracuje on z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, która zadebiutowała w nowej Insignii. Kompaktowy SUV z takim silnikiem jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s i rozpędzić się maksymalnie do 214 km/h. Opel Grandland X w wersji Ultimate z zewnątrz wyróżnia się 19-calowymi dwukolorowymi obręczami kół z aluminium, srebrnymi relingami dachowymi i obudowami lusterek bocznych w czarnym kolorze. W środku znajdziemy fotele z atestem AGR i funkcją podgrzewania (podgrzewane również skrajne siedzenia tylnej kanapy), skórzaną tapicerkę czy aluminiowe nakładki na pedały. Jeśli chodzi o układ jezdny to ma wiele cech wspólnych z Peugeotem 3008. Oferuje nieco więcej sztywności. Niemieccy inżynierowie sprawili, że zawieszenie stało się sprężyste i skuteczne podczas pokonywania niewielkich ubytków w asfalcie. Jednocześnie, brakuje mu pewności w zakrętach. Nadwozie potrafi się wychylić, a układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany.

Wersje wyposażeniowe Grandlandera X

Opel daje nam do wybory cztery wersje wyposażeniowe : Enjoy, Innovation, Elite i Ultimate. Podstawową wyposażono między innymi w klimatyzację, tempomat, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, czujniki parkowania, 17-calowe felgi aluminiowe i 6 poduszek powietrznych. Opel wycenił taką specyfikację z 1.2-litrowym silnikiem benzynowym na 94 900 złotych. Za diesla w podobnej konfiguracji trzeba zapłacić 105 900 złotych. Dopłata do automatu wynosi 6 tysięcy.


Ceny nowego Grandlandera X


Opel Grandland X debiutuje w mocno obsadzonym segmencie. Niemal każdy producent ma w swej ofercie kompaktowego crossovera. Niektóre propozycje są wyraźnie tańsze, przynajmniej w bazowych konfiguracjach. Hyundai Tucson w odmianie Comfort ze 132-konnym silnikiem benzynowym 1.6 kosztuje 86 490 złotych. Bliźniaczy Peugeot 3008 z 1.2 PureTech (130 KM) i manualną przekładnią kosztuje 89 900 złotych. Nieco większą Skodę Kodiaq z 1.4 TSI (125 KM) wyceniono na 92 400 zł.



Komentarze

  1. Opel nie jest taki drogi w porównaniu z innymi SUVami > https://jazdaferrari.pl/blog/pierwszy-samochod-ferrari-125-s

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowa Dacia Duster - samochód, który zasłynie na polskich drogach?