Opel Vectra C GTS


Dziś trochę o moim samochodzie, od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczem Opel Vectra C GTS. Trzecia generacja Opla Vectry, oznaczona literą C, już na pierwszy rzut oka wygląda na większą od poprzedniej. Nic dziwnego, bo samochód zastąpił na rynku także Omegę drugiej generacji. Dziś to jedno z popularniejszych aut klasy średniej na polskim rynku. Zaprezentowany w 2002 r. Opel Vectra trzeciej generacji ma spokojną stylistykę, ale nadal trudno go pomylić z innym autem.

Dostępne wersje nadwozia

Samochód był dostępny jako sedan, liftback nazywany GTS, który wyglądał najbardziej atrakcyjnie, oraz kombi, produkowane od 2003 r. Na bazie tej ostatnie wersji powstał też luksusowy Opel Signum z nietypowym, bo pięciodrzwiowym nadwoziem. Plusem Opla Vectry C jest bogate wyposażenie seryjne. Bazowy pakiet Essentia obejmował m.in. ABS, poduszki czołowe i boczne oraz kurtyny powietrzne, manualną klimatyzację i radio. Szeroka gama silnikowa pozwala wybrać optymalną jednostkę napędową. Moja Vectra jest wyposażona w silnik 2.0 turbodoładowany z mocy 175KM. Silnik jest bardzo dynamiczny mając na uwadze ciężar samochodu 1505 kg. Ogólna zasada jest prosta – z małymi wyjątkami wzrost pojemności skokowej oznacza wyższe koszty eksploatacji. Opel Vectra C był oferowany z pięcio- i sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi. Ja posiadam skrzynię sześciobiegową manualną bardzo elastyczną i nawet na piątym biegu mam jeszcze spory zapas mocy pod nogą. Konstruktorzy Opla zaprojektowali auto, które w różnych wersjach zadowoli taksówkarza, ojca rodziny, a także młodego kierowcę szukającego wrażeń za kierownicą czyli mnie.

Jak znosi próbę czasu

Przekonajmy się, jak ten model znosi próbę czasu. Wciąż bardzo duże zainteresowanie tym samochodem jest zupełnie zrozumiałe. Design Opla Vectry C robi dobre wrażenie, jak w chwili jej debiutu rynkowego i z całą pewnością nie jest przestarzały. O wiele ważniejsze okazuje się jednak to, że również pod względem funkcjonalnym Opel Vectra C spełnia z powodzeniem współczesne standardy. Jeżeli chodzi o wnętrze pojazdu to jest bardzo obszerne, kierowca i pasażer siedzą bardzo wygodnie i mają dużo miejsca na nogi. Jeżeli chodzi o tylną kanapę to jest bardzo wygodna i dobrze wyprofilowana. Nawet podczas długich tras nie bolą plecy. Przednie siedzenia posiadają dużo wariantów regulacji także każdy ustawi fotel odpowiednio dla siebie. Kokpit jest bardzo przyjemny i funkcjonalny.



Muzyka podczas jazdy to podstawa

Nagłośnienie jest odpowiednie, a wnętrze odpowiednio wytłumione. Nawet podczas jazdy z bardzo dużą prędkością słyszalność odtwarzanej muzyki jest bardzo dobra. Bagażnik jest bardzo pojemny i praktycznie można powiedzieć, że mieści się w nim wszystko. Osobiście sporo wyjeżdżam dlatego temat przestrzeni bagażowej mam opanowany. W przypadku przewozu przedmiotów wielkogabarytowych możliwe jest złożenie tylnego siedzenia i przestrzeń bagażnikowa robi się po prostu ogromna. Na rynku wtórnym dostępne są trzy nadwozia Opla Vectry C: sedan, 5-drzwiowy liftback oraz kombi. To pierwsze przeznaczono dla miłośników klasycznej elegancji. Drugie oferowano początkowo wyłącznie jako wersję GTS ze zmodyfikowanym zawieszeniem, a producent akcentował przede wszystkim jego dynamiczną stylistykę i walory jezdne. Dopiero od 2004 roku liftbacka sprzedawano też ze zwykłym zawieszeniem, traktując go po prostu jako bardziej funkcjonalną odmianę nadwoziową (choć wersje GTS pozostały w ofercie). Pozytywnie należy ocenić również jakość wykonania nadwozia Opla Vectry C. Problemy z korozją dotyczą w zasadzie tylko niedbale naprawionych aut powypadkowych, bo nawet najstarsze egzemplarze są wolne od rdzy. Do tego karoseria okazuje się wystarczająco sztywna, co w połączeniu z bardzo dobrą jakością materiałów wykończeniowych sprawia, że w kabinie nie słychać trzasków ani skrzypień. Nie ma też problemu z zakupem części zamiennych – dotyczy to wszystkich układów Vectry i znalezieniem mechaników potrafiących dobrze naprawiać Ople. Większość z nich zaleca, by możliwie często i solidnie serwisować układ jezdny i usuwać drobne choćby luzy, wynikające np. ze zużycia niewielkich elementów gumowych.

Ogólnie Vectra C bardzo fajny samochód


Amatorom mocniejszych wersji polecamy turbodoładowany motor 2.0, który nie sprawia kłopotów eksploatacyjnych (trwały łańcuchowy układ rozrządu, bardzo odporna na zużycie turbina), a daje sporo radości z jazdy. Co jest szczerą prawdą, gdyż tym modelem zrobiłem w ciągu roku ponad 40 tyś km. Vectra C okazuje się generalnie samochodem solidnym i dość odpornym na zużycie. Jakość blach i zabezpieczenie antykorozyjne należy ocenić bardzo dobrze – brak sygnałów o nadmiernej skłonności do rdzewienia jakichkolwiek elementów samochodu.

































Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5