Opel Insignia - samochód klasy średniej

        Produkowany przez amerykański koncern motoryzacyjny General Motors pod niemiecką marką Opel od 2008 roku. W 2017 roku Opel zaczął produkować drugą generacje pojazdu. Opel Insignia po raz pierwszy został zaprezentowany w Londynie 22 lipca 2008 roku podczas targów motoryzacyjnych. Najnowsza Insignia B została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2017 roku. Dla niektórych jest to jeden z najpiękniejszych samochodów w tej klasie.

Nowa Insignia Grand Sport

Źródło: Se.pl
        Insignia została powiększona od swojego poprzednika. Grand Sport jest dłuższy o 67 mm (4897 mm), rozstaw osi powiększono o 92 mm (2829) mm, a nadwozie jest lżejsze o 60 kg. Łącznie nowa Insignia waży o 175 kg mniej od swojego poprzednika. Auto pozostaje liftebackiem, ale jego linie przypominają bardziej sportowe coupe. Samochód jest nie tylko elegancki ale i sportowy! Nowa Insignia posiada 32 segmenty diodowe dzięki temu światła reagują na sytuacje drogowe jeszcze lepiej, a zasięg świateł drogowych to aż 400 metrów. Bagażnik wizualnie jest ogromny, długi i bardzo szeroki, ale niestety stosunkowo niski wiec jego pojemność nie może być duża i rzeczywiście 490 l w tym segmencie to nie jest rekord. Auto ma do wyboru trzy tryby jazdy w pełni automatyczny, turystyczny i sportowy. Zawieszenie jest bardzo komfortowe, reserowanie jest znakomite. Pokonywanie zakrętów nową Insignią jest naprawdę przyjemne. Nowością w Insigni jest wyświetlacz head-up czyli taki rzutnik, który wyświetla podstawowe i najważniejsze informacje o jeździe na przedniej szybie. Mamy na nim m.in prędkość z jaką się poruszamy, znaki drogowe odczytane z drogi, działanie systemów bezpieczeństwa czy informacje z nawigacji. Warto też wspomnieć, że nowa Insignia jest samochodem kompletnie wyposażonym w systemy bezpieczeństwa. Mamy tu wszystkie asystenty bezpieczeństwa jazdy. Czujnik mierzący odległość samochodu poprzedzającego, system utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system wspomagania zmiany pasa ruchu, który ostrzega o pojazdach, które znajdują się w martwym polu lusterek. Pod tym względem Insignia posiada wszytko co potrzeba.


Podstawowe wyposażenie nowej Insigni

Źródło: DixiCar.pl
Nowa generacja Insigni w podstawowym wyposażeniu ma dostać m.in. System Opel OnStar, klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie system stabilizacji toru jazdy ESP, automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlania, czujnik deszczu, kamera Opel Eye, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, elektryczne szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, kierownica pokryta skórą, tempomat z funkcja ograniczania prędkości, izotermiczna szyba przednia odbijająca promienie słoneczne , fotel kierowcy z regulacją 6-kierunkową, system TPMS, który monitoruje ciśnienie w oponach, koła 215 lub 225/55 R17, światłą LED. Cena nowej Insigni z silnikiem 1.5 Turbo 140 KM zaczyna się od 99 900 zł z podstawowym wyposażeniem.

Silniki w Insigni

Źródło: Se.pl
W gamie silnikowej znajdziemy takie jednostki jak silnik: 1.5 Turbo w wariancie 140 KM lub 165 KM po dopłacie 4 000 zł, 2.0 Turbo 260 KM, 1.6 CDTI 110 KM lub 136 KM oraz 2.0 CDTI 170 KM lub 210 KM. Silniki będą współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną, automatami 6- lub 8-biegowymi, a także z napędem na obie osie. Za najdroższą odmianę Insigni- 260-konny 2.0 Turbo z automatem 8- biegowym i napędem 4x4 w najbogatszym wyposażeniu Elite kosztuje od 150 400 zł. Z kolei za wersję CDTI 2.0 210 KM zapłacimy od 159 900 zł.

Komentarze

  1. Świetny samochód. Dobrze, że został jeszcze skonstruowany przed przejęciem Opla przez PSA. Pewnie to ostatni dobry Opel. Szkoda, że nie ma silnika pojemnościowo pośredniego między 1.5 a 2.0.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5