Ferrari 458 Italia - Gdy marzenie staje się faktem


Ferrari 458 Italia 

Nie każdy ma możliwość zasiąść za kierownicą zjawiskowego Ferrari F458 Italia. Ja miałem taką okazję i przeżyłem emocjonujące chwile, które niejednemu mogą jedynie się przyśnić . Przeżycia były na tyle pasjonujące, że postanowiłem się z Wami podzielić i zachęcić jeśli macie taką możliwość do przejażdżki tym „pociskiem”.



Lubię zaskakiwać ale to mnie zaskoczyło, to co potrafi ten samochód!!!  Gdy spojrzałem na tego „włoskiego czerwonego konia” natychmiast pojawił się u mnie dreszczyk emocji. Natychmiast zapragnąłem zasiąść za jego kierownicą, poczuć pod nogą tą niewyobrażalną moc 570KM! Pierwszy rzut oka na auto odrazu wywołał u mnie dreszczyk emocji. Natychmiast zapragnąłem zasiąść za jego kierownicą, wcisnąć gaz do dechy i odpalić tego "konia". Każdy kto zasiądzie za jego kierownicą poczuje się jak mistrz kierownicy tak też było w moim przypadku. Rozpędziłem tą rakietę do 250 km/h w momencie, zresztą 100 km/h osiąga błyskawicznie w 3,5 sekundy! Na własnej skórze przekonałem się co to znaczy „samochód który wciska w fotel” i wywołuje kosmiczny zawrót głowy. Fotele kubełkowe w Italii są bardzo wygodne i zapewniają doskonałe podparcie co wywołuje niesamowite emocje i stabilność za kierownicą.

Silnik w Ferrari 458 Italia 


Ferrari posiada 4,5 litrowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik zamontowany jest centralnie, ukryty jest pod przezroczystą szybą spod której widać dwie czerwone pokrywy zaworów oraz układ dolotowy. To co imponuje najbardziej to moc i rekordowy współczynnik mocy do pojemności 127km/litr. 570 KM uzyskuje przy kosmicznych 9000 obrotów na minutę. Ma wyjątkową duszę, a dźwięk silnika jest bardzo charakterystyczny dla Ferrari. Ten niepowtarzalny ryk silnika robi ogromne wrażenie i na długo będzie dźwięczał w moich uszach. To zasługa 7- stopniowej skrzyni dwusprzegłowej, o bardzo krótkim przełożeniu głównym i ciasno zestopniowanej z poszczególnymi biegami. To chyba najbardziej ekscytujący i niesamowity element tego samochodu.

Zaskakująco ostre hamulce Italii 


Wspaniale spisywały się podczas ostrej jazdy węglowo-ceramiczne hamulce Brembo, które bez problemu redukowały wysokie prędkości do zera. Działały jak brzytwa! Ani razu mnie nie zawiodły, a co najważniejsze przy hamowaniu czułem się pewnie! Bez trudu, w mig pokonywałem wszystkie ostre zakręty wyścigowego toru. Po prostu byłem zaskoczony ich skutecznością! Zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Szkoda, że nie mogę zastosować ich w swoim samochodzie :)

Piękne wnętrze Włoszki

     
Koniecznie muszę również opisać wnętrze pojazdu, które jest bardzo ergonomiczne, ale jednocześnie niezwykle luksusowe i komfortowe. Kokpit pojazdu jest dopracowany do perfekcji a kierowca ma „wszystko pod ręką” mam tu na myśli wszystkie przełączniki które umieszczono na samym kole kierownicy. Wyświetlacze pokazują pracę opon, silnika i hamulców odzwierciedlając ich temperaturę przy pomocy kolorów. Kierownica jest doskonale wyprofilowana i trzymając ją w rękach ma się wrażenie, że kierowca i samochód to jedno.


Podsumowując 

Rozpędzając ten samochód poczujesz się tak jakbyś znajdował się w środku pocisku wystrzelonego z karabinu maszynowego.Zawieszenie zostało dopracowane do perfekcji i Italia reaguje na ruch kierownicy szybciej niż jakiekolwiek auto. Po raz pierwszy użyto amortyzatorów magnetoreologicznych w samochodzie z centralnym mocowaniem silnika. Karoseria jest wykonana głównie z aluminium co ma przełożenie na wagę samochodu i jego kosmiczne osiągi. Nie można Italii odmówić pięknej sylwetki i mocnych kształtów które szalenie rzucają się w oczy innym kierowcą.

Jednym słowem Ferrari F458 Italia niesamowicie rzuca się w oczy i budzi zazdrość w oczach innych. Przejażdżka tym samochodem spełniła wszystkie moje oczekiwania, zaimponowała mi mocą, przyspieszeniem, wnętrzem oraz sylwetką. Są w życiu momenty których się nie zapomina i ja jestem przekonany, że dla mnie jazda Ferrari była właśnie takim momentem. Przejażdżka Ferrari może być doskonałym prezentem dla fanów motoryzacji i osób szukających wrażeń, kochających niesamowite emocje.Osoba może przekonać się na własnej skórze, że nic nie sprawia większej przyjemności jak kierowanie tym sportowym samochodem.

Na koniec dwa słowa „Absolutely unbelievable” które wyrażają wrażenia z jazdy.
Mam w planach testowanie jeszcze kilkunastu modeli mega szybkich samochodów, jeśli jesteście zainteresowani to śledźcie na bieżąco moje wpisy na blogu.

Polecam taką przejażdżkę!







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5