Nowy Hyundai i30 N - mały południowokoreański pocisk

   

  Hyundai Motor Company
to południowokoreański koncern motoryzacyjny należący do grupy Hyundai Kia Automotive Group, który powstał w 1967 roku. Początki Hyundai Motor Company sięgają 1947 roku, kiedy to Chung Ju-yung założył przedsiębiorstwo HYUNDAI Engineering and Construction nazwane potem HYUNDAI Group. Hyundai obecnie wyprodukował już 20 modeli samochodów, które możemy spotkać na polskich drogach. Najbardziej popularne modele marki to Hyundai i30, i40 czy kompaktowy SUV Tucson. Pod koniec 2017 roku powstał nowy usportowiony Hyundai i30 N.


Nowy sportowy Hyundai i30 N - ile kosztuje?


     Pod koniec 2017 roku Hyundai zaprezentował nam swój nowy usportowiony model czyli Hyundai i30 N! Jest to pierwszy model Hyundaia z sportowej linii N. Nowy Hyundai i30 N wkroczył do segmentu samochodów kompaktowych czyli tak zwanych hot-hatchy. Czy Volkswagen Golf GTI i Peugeot 308 GTi mają się czego obawiać? Moim zdaniem zdecydowanie tak!
     Zapewne zastawia Cię cena tego samochodu! Otóż cena nowego Hyundaia i30 N zaczyna się od 119 900zł. Za taką kwotę dostaniemy hot-hatcha z 250-konnym silnikiem 2.0 T-GDI, który przyspiesza do 100 km/h w 6,4 s. W bazowej wersji wyposażenia N Base znajdziemy m.in. 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Super Sport, możliwość wyboru trybu jazdy ECO/NORMAL/SPORT/N/CUSTOM, system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), podwójny układ wydechowy, 5-calowy ekran systemu multimedialnego, automatyczną dwustrefową klimatyzację z systemem odparowania oraz adaptacyjne zawieszenie. Za to 129 900 zł zapłacimy za tak samo szybką, ale lepiej wyposażoną odmianę N. Tutaj kierowca może liczyć już na: kluczyk zbliżeniowy, przyciemniane szyby, nawigację z 8-calowym ekranem, kamerę cofania oraz tylną belkę usztywniającą w bagażniku. Za topową wersję Hyundaia i30 N musimy zapłacić 144 900zł. Pod maską znajdziemy ten sam silnik, ale o wyższej mocy! Hyundai i30 N w topowej wersji ma 275KM, co pozwala urwać 3 dziesiąte w sprincie do 100 km/h. Oprócz dodatkowych koni N Performance oferuje: podgrzewane przednie fotele i kierownicę, tapicerkę ze skóry i zamszu, elektrycznie regulowane przednie fotele, indukcyjną ładowarkę, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego, 19-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero i tarcze hamulcowe o większej średnicy.
     Hyundai i30 N jest niesamowicie zwarty, sztywny i po prostu szybki. Skrzynia ma krótki skok, a każdy bieg wchodzi nienagannie, z lekkim oporem, niczym w sportowym aucie z najwyższej półki. Do tego dodajcie naprawdę precyzyjny układ kierowniczy, a dostajemy jednego z najlepiej jeżdżących hot-hatchy na rynku. Prowadzenie tego auta - także na zwykłych drogach sprawia, że mimowolnie się uśmiechamy. To jeden z tych samochodów, którymi po prostu chce się skręcać i przyspieszać.





Hyundai i30 N

| Dane techniczne

Silnik: 2.0, benzynowy, turbodoładowany
Moc: 250 KM lub 275 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 353 Nm w zakresie 1450-4700 obr./min, i30 N wyposażony jest w funkcję overboost, która chwilowo podbija moment do 378 Nm
Skrzynia biegów: ręczna, 6 biegów
Napęd: na przód
Przyspieszenie do 100 km/h: 6,4 s lub 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100 km (deklarowane)
Masa własna: 1429 kg
Cena: od 119 900 zł lub 144 900 zł





Komentarze

  1. Miałem kiedyś to Hyundai, ale sprzedałem. Nie opłacało mi się go utrzymywać. Obecnie korzystam z usług VIP Limuzyny, za każdym razem sam wybieram jakie chcę auto, jest nawet opcja z szoferem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5