911 najmocniejsze cyfry w historii Porsche


     Porsche 911 flagowy model niemieckiej marki Porsche produkowany od 1964 roku w Stuttgarcie. Charakterystyczną cechą pojazdu jest silnik w układzie boxer umieszczony za tylną osią oraz niezależny układ tylnego zawieszenia. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku pojazd jest ciągle rozwijany i unowocześniany, jednakże podstawowe założenia jak i rozwiązania zostały niezmienione. Porsche 911 miało być większym, mocniejszym i bardziej komfortowym następcą dla pierwszego modelu firmy 356. Samochód został zaprezentowany w roku 1963 podczas Frankfurt Motor Show, natomiast pierwszy działający motor po raz pierwszy został zamontowany 1964 roku. Początkowo projekt został nazywany Porsche 901 jednak wyłączność miała firma Peugeot do liczby trzycyfrowej z 0 w środku i w związku z tym Porsche zmieniło nazwę modelu na 911. Produkcja tego modelu ruszyła we wrześniu 1963 roku natomiast pierwsze egzemplarze trafiły na rynek w lutym 1965 roku. Przez cały okres produkcji pojazd brał czynny udział w rajdach oraz wyścigach samochodowych, odnosząc przy tym spore sukcesy. W roku 1999 przeprowadzono sondaż na najlepszy samochód stulecia Porsche i 911 zajęło 5 pozycję.

Porsche 911

     W czwartym kwartale tego roku Porsche oddaje tylko 1000 sztuk zamówionego z dużym wyprzedzeniem najmocniejszego Porsche w historii 911 GT2 RS! Model ten łamie wszelkie granice przyzwoitości w kwestii bezkompromisowej techniki i osiągów. 700KM i 750Nm, napęd na tylną oś, dwusprzęgłowa przekładnia PDK i masa 1470 kg wystarczają, by auto rozpędzić do 340 km/h, a pierwszą setkę osiągnąć w 2,8 s. Jednostka najmocniejszej 911 bazuje na 3,8 litrowym silniku z modelu 911 Turbo S, aby dodatkowo podniesiono moc, duże turbosprężarki tłoczą do komór spalania większą ilość paliwa. Przystosowana do wymogów nowego modelu GT siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK pozwala przenosić moment obrotowy bez strat przyczepności. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo, a jednocześnie zapewnia niepowtarzalne brzmienie.
     Porsche zastosowało w nowym 911 GT2 RS wyścigowe podwozie ze skrętną tylną osią i opony Ultra High Performance (UHP). Podobnie jak wszystkie maszyny GT firmy Porsche, nowy topowy model otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport, zestrojonym pod kątem zapewnienia optymalnej dynamiki jazdy. Pokaźne wloty i wyloty powietrza oraz imponujące tylne skrzydło dowodzą temu, że wszystko podporządkowano tutaj aerodynamice. Duże, szerokie koła (z ogumieniem w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu) pomagają w zapewnieniu skuteczności hamowania i ekstremalnych przeciążeń w zakrętach. 911 GT2 RS w standardzie dysponuje hamulcami Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). W celu jeszcze większego podkręcenia osiągów, inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zredukować masę własną samochodu o około 30 kg. Pakiet zawiera dodatkowe elementy z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu.


Wnętrze Porsche genialne !!


     W kabinie 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym – wszystkie te elementy należą do wyposażenia seryjnego. Sportowa kierownica GT2 RS z manetkami zmiany biegów pozwala na błyskawiczny dobór przełożeń. Kierowca i pasażer siedzą w kubełkowych fotelach z karbonowym wykończeniem. Podobnie jak w każdej 911, za sterowanie funkcjami audio, nawigacji i komunikacji odpowiada system multimedialny Porsche Communication Management (PCM). Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów, który można wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na jeszcze precyzyjniejsze rejestrowanie czasów przejazdu.





Model tylko dla wybranych


     To nie koniec premier. Po raz pierwszy w historii, z okazji debiutu samochodu sportowego o najwyższych osiągach, Porsche Design prezentuje specjalny model zegarka 911 GT2 RS. Jego design nawiązuje do świata wyścigów. Czasomierz będzie dostępny wyłącznie dla nabywców pojazdu i trafi do sprzedaży 30 czerwca 2017 roku. 911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 PLN  z podatkiem VAT i w lokalnej specyfikacji wyposażenia. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.
     Wszyscy chętni na nowe porsche 911 GT2 RS będą musieli obejść się smakiem albo szukać samochodu na rynku wtórnym pod warunkiem, że nowi właściciele znudzą się „zabawką” i zechcą zakupić coś nowego. Cały nakład wynoszący zaledwie 1000 sztuk rozszedł się w kilka tygodni. Nowy supersamochód Porsche miał swoja premierę podczas targów E3 w Los Angeles.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5