Porsche Panamera - sportowa limuzyna warta uwagi

Żródło: newsroom.porsche.com

Ogólnie rzecz ujmując mam duży szacunek do niemieckiej motoryzacji, nie wspominając, już o fakcie iż jestem właścicielem Opla Vectry GTS, ale o moim samochodzie napisze w innym artykule. Niemieckich marek samochodów jest kilka ja mam ochotę dziś zając się stosunkowo nowym modelem Porsche, który został zaprezentowany w 2009 roku. W tej chwili na rynku dostępna jest już II generacja Porsche Panamera pierwszy raz w historii marki – kombi


Źródło: http://www.largus.fr
Jest to luksusowy samochód sportowy produkowany w Zuffenhaussen i jest to pierwsza w historii 4 –drzwiowa limuzyna Porsche. Bazuje ona stylistycznie na flagowym modelu Porsche czyli 911-tce. Należy to auto docenić za zgrabną linię nadwozia co nie było łatwe do zrobienia mając na uwadze rozmiary samochodu i fakt, że powinno mieć to coś w sobie i nie być tylko powiększonym modelem 911. Powiedzmy sobie to szczerze zadanie zostało przez inżynierów wykonane na szóstkę. Powstała sylwetka, która robi ogólnie bardzo pozytywne wrażenie na innych kierowcach oraz przechodniach. Jest to samochód 4 osobowy jednak wnętrze jest tak obszerne, że nawet wysokie osoby siedzą swobodnie szczególnie na tylnych siedzeniach. Wymiary samochodu prezentują się następująco dł. 4970 mm, szer. 1931mm, wys. 1418 mm.
W 2013 roku Porsche zdecydowało się odświeżyć Panamerę. Lifting wpłynął korzystnie na stylistykę auta, choć wciąż wiele osób było zdegustowanych wyglądem Porsche. Przemodelowane zostały zderzaki, światła przednie oraz tylne, a zmiany zaszły także pod maską.

Benzynowe:
3.6 V6 300 KM (261 km/h) - Panamera i Panamera 4
4.8 V8 400 KM (285 km/h) - Panamera S i 4S
4.8 V8 430 KM - Panamera GTS
4.8 V8 twin turbo 500 KM (303 km/h) - Panamera Turbo
4.8 V8 twin turbo 550 KM (306 km/h) - Panamera Turbo S
Diesla:
3.0 V6 turbodiesel 250 KM (242 km/h) - Panamera Diesel
3.0 V6 turbodiesel 300 KM (259 km/h) - Panamera Diesel[7]
Hybrydowe:
3.0 V6 333 KM (270 km/h) + elektryczny 47 KM = 380 KM - Panamera S Hybrid

Porsche Panamera 4S skrzynia biegowa chwali się mocą…

Żródło: http://www.largus.fr
Skrzynia biegów oczywiście automatyczna, aż 8 biegow bardzo „szpanuje” bogactwem przełożeń, dysponujemy kilkoma trybami jazdy. Po przejściu na „Sport” kierowca zaczyna czuć, że prowadzi 400-konne Porsche, auto w momencie się zbiera, a skrzynia pozwala silnikowi przekraczać 2 tys. Obrotów. Zawieszenie pneumatyczne też się sprawdza i jeździ się bardzo pewnie po polskich drogach – mimo 21 - calowych kół. Po włączeniu trybu „Sport Plus” samochód jest zbyt ostry na jazdę w ruchu miejskim. Moc jest ogromna przy najmniejszym dodaniu gazu. Nawet nie chcę sobie wyobrażać jak musi się zachowywać model Turbo S z 550-konnym motorem - po prostu piekło na ziemi!

Źródła:  http://www.largus.fr

Projekt nowej kabiny Panamery to duży skok dla Porsche, panel dotykowy którym zastąpiono ogromna klawiatur mechanicznych przycisków, wygląda bardzo elegancko, ale jego obsługa wymaga lekkiej wprawy. Mechaniczne pokrętło po face liftingu trafiło na kierownicę i to jest dobre posuniecie ponieważ można nim zmienić tryb jazdy nie odrywając rak od kierownicy. Z zegarów analogowych ostał się tylko jeden – obrotomierz, co jest ukłonem w stronę tradycji marki. Nagłośnienie jak przystało na Porsche jest fantastyczne i ogólnie wnętrze pojazdu jest dopracowane do perfekcji zarówno jeżeli chodzi o kolorystykę jak i o jakość materiałów. Samochód jak na swoja masę jest bardzo zwinny i doskonale trzyma się drogi, no ale marka zobowiązuje. Jeżeli chodzi o spalanie pojazdu to średnio kształtuje się w ten oto sposób: 9,9 l/100km przy mocy 400KM to naprawdę bardzo dobry wynik. Oczywiście biorąc pod uwagę inne wersje silnikowe dane te idą w górę.


Na koniec…

Porsche Panamera ma wielu zwolenników ale też wrogów, to sprawa oczywista i jest tak praktycznie z każdym modelem samochodu. Jest to samochód bardzo nowoczesny, dopracowany stylistycznie, osiągi ma imponujące, jazda nim jest bardzo komfortowa i sprawiająca ogromną przyjemność z jazdy. Mnie się osobiście bardzo podoba i jeżeli macie szansę je przetestować to skorzystajcie bez zastanowienia.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5