Range Rover Evoque - kompaktowy SUV


Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane w Detroit w styczniu 2008 roku na targach motoryzacyjnych jako Land Rover LRX. LRX różni się jedynie detalami od nowego Evoque. Brytyjski samochód marki Range Rover Evoque został zaprezentowany w Londynie w 2011 roku. Na początek pytanie, z czym kojarzy Wam się nazwa Range Rover? Mnie od zawsze z potężnymi, masywnymi i mocnymi samochodami terenowymi. Wam zapewne także. Są samochody, które najpierw kupuje się wzrokiem, a dopiero później człowiek utwierdza się w przekonaniu, że to była dobra decyzja, której nie żałuje. Mam na myśli jeden z modeli Range Rover'a a mianowicie Evoque. Bardzo podoba się kobietom i postanowiłem coś napisać na ten temat.


Pierwsze wrażenie..


Niezwykłe jest to, że aż tak potężny wóz może być tak zgrabny. Jest to po części zasługa spójności wylotu powietrza za przednim nadkolem z kształtem świateł co świetnie współgra z dyskretnym spojlerem na dachu. Cała bryła pojazdu jest lekko kanciasta ale pomimo to ogromnie zgrabna. Samochód jest mały i "seksowny", a co więcej w projekcie maczała swe palce Victoria Beckham. Być może dlatego jest tak zachwycający prawie dla każdej kobiety. Mnie osobiście też przypadł do gustu, chociaż ja na pewno kupiłbym Range Rovera Sport SVR. Kwestia gustu :)

Wnętrze Evoque


Projektanci zadbali, aby komfort i wygoda szły w parze z łagodnym wyglądem. Doskonałe trzymanie boczne oraz starannie przeszyta skóra są tego najlepszym dowodem. Wszędzie gdzie kładzie się ręce, natrafia się na powierzchnie przyjemne w dotyku. Prawdziwym majstersztykiem są super wygodne fotele na których siedzi się jak na super wygodnej sofie, skórą obszyto również podłokietnik i częściowo obicia drzwi. Skórzana kierownica świetnie wyprofilowana nie pozwala oderwać rąk. Konsola centralna nie jest przeładowana przyciskami, które mogłyby zaburzać harmonię wnętrza. Styliści zostawili tylko na niej niezbędne pokrętła, co przełożyło się nie tylko na wygląd, ale również na ergonomię. Zgodzicie się ze mną, że jazda w ciszy nie wszystkim odpowiada. Mnie zupełnie to nie przekonuje i dlatego kilka słów o nagłośnieniu. Na pokładzie Range Rovera Evoque w wersji HSE Dynamic w standardzie dostajemy 10 głośników Meridian z subwooferem i wzmacniaczem o mocy 380 W, który radzi sobie doskonale. Gdy włączycie swoją ulubioną muzykę to Wam gwarantuje, że nie będziecie mieli ochoty opuszczać wnętrza tego pojazdu. Jeżeli zaś chodzi o bagażnik to jest zaskakująco przestronny, kufer mieści tutaj 575l, a przestrzeń jest bardzo ustawna.

Wyważony zestaw napędowy w nowym Range Rover Evoque


Teraz rzeczy pasjonujące bardziej męską część, a mianowicie moc silnika i wszystko co z tym związane. Evoque występuje w kilku wersjach silnika. Zarówno w wersji benzynowej jak i w wersji Diesel. Samochód wyposażony w automatyczną skrzynie biegów, która pracuje bardzo płynnie. Przy spokojnej jeździe jest ona praktycznie nieodczuwalna. Kulturalnie zmienia biegi i czeka na bardziej agresywne zadania. Najmocniejszy silnik w ofercie Range Rovera to dwulitrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który został uzbrojony w 240KM mocy. RR Evoque wyglądem obiecuje sportowe wyzwania lecz z obietnicy wywiązuje się nie w pełni. Samochód waży 1760 kg i czujesz te kilogramy gdy go prowadzisz. Zawieszenie jest nieco twarde i sztywne i nie jest szczytem komfortu lecz pokonując zakręty wtapia się w asfalt. Samochód jest wyposażony w system Terrain Response, który oferuje cztery typy pracy zawieszenia: Asfalt, piasek, błoto, koleiny, trawa, żwir, śnieg. Z kolei Active Driveline to aktywny napęd na obie osie, który podczas spokojnej jazdy powyżej 35 km/h odłączy napęd na tylną oś, przyczyniając się tym samym do niższego zużycia paliwa. Przyznać trzeba, że jest co obniżać ponieważ średnio w cyklu miejskim wypija się 15 litrów na 100 kilometrów.


Ogólnie rzecz biorąc to szalenie oryginalny i nietuzinkowy samochód, który skutecznie potrafi się wyróżnić z tłumu, tak że wzrok otoczenia po prostu osacza. Lista dodatków jest długa i kosztowna , warto jednak skupić się na wyborze tych, które ułatwiają poruszanie się po mieście (kamery cofania, asystent parkowania i inne). Ceny zaczynają się od około 180 tyś złoty i idą w górę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ford Mustang czyli amerykański sen na polskich drogach

Opel Vectra C GTS

Nowość w świecie luksusu - Audi A8 D5